Torr hy?

Hej allesammans.
Har ni problem med torr hy? Det har jag, speciellt runt i pannan och runt kinderna! Tycker det är jätte tråkigt eftersom sminket blir väldigt konstigt, och så svider det. Så jag har en del knep för att det torra ska försvinna så snabbt som möjligt som jag tänkte dela med mig av det till er. 
 
* Se till att använda rätt produkter för torr hy, leta bland hyllorna och ta hjälp till att hitta bra produkter!
 
* En fuktkräm som ska användas morgon och kväll. Använd dock inte en för fett kräm för då finns det risk att du får finnar.
 
* Skrubba ansiktet försiktigt 1 gång i veckan
 
* Banan kan man göra ansiktsmask av och lägga i hela ansiktet, även avokado! Mosa det med en gaffel och placera ut i ansiktet, lägg i lite honung för extra effekt. Det funkar också att bara lägga hunong på de torra ställerna!
 
* Dricka mycket vatten. Vatten behövs för allt i kroppen!
 
 
*En sån tur att det finns foundations med oljor i sig ute på marknaden, för det är nämligen vad du ska satsa på.
Mer fukt kan aldrig var fel.
 
CREMÉ WASH// SKRUBB      // NIVEA- ANSIKTSKRÄM
 
INTE MINA BILDER!
Dessa produkter brukar jag använda.
Dem funkar för min torra hy.
 
Hoppas ni fick lite tips på vad du kan göra om du har torr hy.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

franzenemilia.blogg.se

Instagram: emiliafranzeeen

RSS 2.0